DİKKAT EKSİKLİĞİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Çocukların dikkatlerini toplayabilmesi veya onlarda dikkat eksikliği olması eğitim-öğretim süreçlerini ve ders başarılarını olumlu veya olumsuz yönde etkiler.
Dikkat eksikliği-hiperaktivite görülen öğrencilerdeki belirtiler üç grupta ele alınmıştır:
Bizim burada ele alacağımız, genel olarak okul başarısını etkileyen dikkat eksikliği olacaktır.
Anne-Babaların dikkati dağınık çocuklarda gözlemlediği davranışlara baktığımızda;
Bu davranışlara neden olan faktörler incelendiğinde kalıtsal, çevresel ve beyindeki işlevsel yapıların etkileri gözlemlenmektedir.
Anne, baba ve ikinci derece akrabalarda dikkat problemi yaşayan bir bireyin varlığı çocuk üzerindeki olası dikkat problemleri riskini artırmaktadır. Diğer yandan uygun olmayan çevre koşulları da (uyaranın çok fazla ve çok çeşitli olması, aile yaşamı ve iletişim kalitesizliği, öğrenmeye karşı istekli olmamak, bedensel rahatsızlıklar vb.) dikkati olumsuz etkilemektedir. Bir diğer etken ise beynin ön bölümünde bulunan dikkat ile ilgili alanların yeterli seviyede çalışmamasıdır.
Dikkat eksikliği yaşayan öğrenci;
Bunların sonucunda, öğrenci özgüven eksikliği yaşayabilir. Öğrenme ortamında arkadaşları ve öğretmenlerle; aile ortamında anne, baba, kardeş ve akrabalarla; diğer sosyal ortamlarda ise etkileşimde bulunduğu diğer bireylerle problemler yaşayabilir. Yaşanan problemler, çocukluk döneminde akademik alanda ortaya çıkarken, ergenlik dönemine ruhsal alandaki problemlere dönüşebilmektedir.
DİKKAT EKSİKLİĞİ KONUSUNDA AİLELERE ÖNERİLER
Adres:
Cumhuriyet Mahallesi Uzundere Sokak No26 Üsküdar/İSTANBUL
Telefon
216 412 11 77